Belvere-loc de zbor cu parapanta

Locul este magnific, iar despre peisaj sa zicem scenic ar fi prea putin. Nu ramane decat sa-l incercati. Posibilitate declansarilor termice este maxima, in fata avem o cimpie deschisa, iar in zilele insorite “pompeza” din vale o minunatie de curent ascendent. De asemenea pentru cei care doresc sa faca zbor in distanta terenul este ideal. Avantaje: acces usor la locurile de decolare, termodinamica in orice zi insorita, posibilitate de zbor la distanta. Panta poate fi folosita si de pilotii incepatori ca prima panta cu diferenta mare de nivel dupa ce au invatat regulile zborului la panta, si au experienta zborului de la pante mai mici.


Primul loc de decolare se afla la o diferenta de nivel de 450 de metri deasupra locului de aterizare, sau numai 400 deasupra locului de aterizare pentru pilotii incepatori. Este usor de reperat, deoarece se afla pe un platou in imediata apropiere a intrarii din “Poarta muntelui”, dupa ce trecem de o pereche de sine care traverseaza drumul. Deschiderea este spre N, NE cu posibilitate de a decola si spre NV. Panta nu este prea lunga (aproximativ 30 de metri) insa suficienta pentru decolare. Terenul este relativ scurt, se termina cu o mica faleza de 15 metri. Atentie la firele de curent care sunt cu inca 50 de metri mai in fata si cam tot cu atat mai jos. Inca nu au fost accidente cu zburatori in aceasta zona.
 
Cel de-al doilea loc de decolare este situat la capatul drumului auto (se poate urca cu orice masina), dupa care mai mergem vreo suta de metri si iata-ne ajunsi. Aceasta panta pote fi folosita simultan de mai multi piloti, este foarte larga si foarte lunga. Diferenta de nivel fata de terenul de aterizare este de circa 640 de metri, iar fata de pajistea recomandata incepatorilor 580-600 de metri. Deschiderea locului este identica cu cea de la “Poarta muntelui”, adica N, NE cu posibilitate de decolare si spre NV.
Ca pentru orice loc montan, recomand ca incepatorii sa ramina la sol intre orele 12-16 cand activitatea termica este maxima si sa fie sub monitorizarea instructorului de zbor. Dezavantaje: deschiderea redusa la decolare (intre NV si NE), in zilele cu plafon de nori, cind activitatea termica este redusa.